Este blog pretende contribuir al desarrollo y fortalecimiento de la cultura y de la sensibilidad territorial ante las múltiples manifestaciones de agresión y deterioro a que se ven sometidos los paisajes como consecuencia de actuaciones frecuente y deliberadamente insensibles con la calidad y los recursos que los identifican.


Desea significar el compromiso de la Geografía y de los geógrafos con la defensa de la calidad de los territorios
y

de las buenas prácticas en el ejercicio de la acción pública y en sintonía con los objetivos y principios contemplados

en el Manifiesto por una Nueva Cultura del Territorio.


Planteado también con fines didácticos, se concibe como un documento aplicable a la docencia, así como un espacio de encuentro, comunicación y debate con los estudiantes y profesores de Geografía, y con quienes se interesen

por la evolución y los métodos de esta disciplina, por la utilidad e importancia de la información geográfica,

por su dimensión aplicada y por las políticas relacionadas

con la Ordenación, el Gobierno y el Desarrollo del Territorio.


viernes, 6 de noviembre de 2015

Geografía y experiencia viajera: "Donde los vientos nunca se detienen"

Siempre he creido que rememorar las experiencias acumuladas en los viajes era un excelente ejercicio que, aparte de ejercitar la memoria e inducir a la ordenación de las ideas, servía para proyectar, más allá del recuerdo adquirido por el autor,  la visión  con la que el viajero da cuenta de lo visto y de lo vivido. 


No otra finalidad he perseguido con la redacción de esta obra que acaba de ver la luz, publicada por Ediciones Universidad de Valladolid, que además la distribuye por Internet. Recopila las vivencias que han dejado huella en mi vida durante los treinta años en los que regularmente he viajado a la América meridional para compartir con mis colegas de Argentina, de Chile y Uruguay las inquietudes intelectuales que traban la relación entre los geógrafos. 











He intentado reflejar con la mayor exactitud posible las experiencias vividas y los vínculos personales y profesionales mantenidos, del mismo modo que trato también de ser fiel a las circunstancias que las rodearon, lo que permite entenderlas mejor, pues de otra forma serían inexplicables. Lo que el libro presenta y desarrolla es una crónica organizada en torno a hechos realmente ocurridos y que aparecen planteados en función de un criterio de coherencia espacial apoyado a su vez en la correspondiente secuencia cronológica. Digamos, recordando a Mario Benedetti, que también en este caso “el juego de las geografías se transforma en curiosa indagación”. Y es que nada de lo que sucede en el territorio, concepto determinante en la formación y transformación de los paisajes, en su dimensión natural y cultural, es indiferente a las apetencias intelectuales del geógrafo cuando decide acometer un viaje, máxime si se tiene en cuenta que el viaje constituye un componente básico de su actividad profesional. Difícilmente se puede entender su labor al margen de las peripecias viajeras que alimentan y embarnecen su experiencia vital. 

Y, desde luego, no hubiera sido posible escribirla sin la ayuda y las ideas de las numerosas personas con las que, por los más variados motivos y en situaciones igualmente dispares, me  he encontrado aquí y allá y  a las que he tenido la fortuna de conocer para compartir el tiempo, los espacios y muchas de las palabras e ideas que en estas páginas se describen. Huelga citarlas de antemano, pues sus nombres aparecen señalados en  el momento y en el lugar que las corresponde. Con  todas ellas he contraído, más allá de la amistad y de la confianza que la brega compartida ha permitido urdir, una deuda de impagable gratitud.




 

26 comentarios:

  1. Când l-am găsit pe dr. Ogume, care locuiește în Turcia, am avut nevoie disperată de a-mi readuce fostul iubit. M-a lăsat pentru o altă femeie. S-a întâmplat atât de repede și nu am avut niciun cuvânt de spus în situație. Doar m-a aruncat după 3 ani fără nicio explicație. L-am contactat pe dr. Ogume prin contactul său și mi-a spus ce trebuie să fac înainte să mă poată ajuta și am făcut ceea ce mi-a spus, după ce i-am oferit ceea ce dorea, a aruncat o vrajă de dragoste care să ne ajute să ne întoarcem împreună. La scurt timp după ce și-a făcut vraja, iubitul meu a început să mă trimită mesaje din nou și m-a simțit oribil pentru ceea ce mi-a trecut. El a spus că eu sunt cea mai importantă persoană din viața lui și știe asta acum. Ne-am mutat împreună și el a fost mai deschis pentru mine decât înainte și a început să petreacă mai mult timp cu mine decât înainte. De când m-a ajutat Dr. Ogume, partenerul meu este foarte stabil, credincios și mai aproape de mine decât înainte. Recomand cu drag Dr. Ogume oricui are nevoie de ajutor. E-mail: ogumenspellcaster@gmail.com. îl puteți contacta pentru oricare dintre următoarele probleme:

    ResponderEliminar
  2. Când l-am găsit pe dr. Ogume, care locuiește în Turcia, am avut nevoie disperată de a-mi readuce fostul iubit. M-a lăsat pentru o altă femeie. S-a întâmplat atât de repede și nu am avut niciun cuvânt de spus în situație. Doar m-a aruncat după 3 ani fără nicio explicație. L-am contactat pe dr. Ogume prin contactul său și mi-a spus ce trebuie să fac înainte să mă poată ajuta și am făcut ceea ce mi-a spus, după ce i-am oferit ceea ce dorea, a aruncat o vrajă de dragoste care să ne ajute să ne întoarcem împreună. La scurt timp după ce și-a făcut vraja, iubitul meu a început să mă trimită mesaje din nou și m-a simțit oribil pentru ceea ce mi-a trecut. El a spus că eu sunt cea mai importantă persoană din viața lui și știe asta acum. Ne-am mutat împreună și el a fost mai deschis pentru mine decât înainte și a început să petreacă mai mult timp cu mine decât înainte. De când m-a ajutat Dr. Ogume, partenerul meu este foarte stabil, credincios și mai aproape de mine decât înainte. Recomand cu drag Dr. Ogume oricui are nevoie de ajutor. E-mail: ogumenspellcaster@gmail.com. îl puteți contacta pentru oricare dintre următoarele probleme:

    ResponderEliminar
  3. Buna ziua, prietenii mei sunt Camila Rodela si sunt din Michigan, United State. Sunt aici pentru a depune mărturie despre lucrările bune ale lui DR.OGAGA ​​KUNTA în viața mea. Soțul meu și cu mine am fost căsătoriți timp de 27 de ani cu doi copii. acum doi ani totul a ajuns la capăt. Am vrut soțul meu înapoi și l-am rugat, dar nu a ascultat niciodată, așa că am dat peste câteva mărturii despre această vrăjitoare particulară. Unii oameni au mărturisit că le-a adus înapoi pe iubitul lor Ex, unii au mărturisit că restaurează uterul și vindecând cancerul și alte boli, unii mărturisind că poate vrăji pentru a opri divorțul și vraja pentru a obține o slujbă bine plătită. Este uimitor, am dat peste o mărturie specială, era despre o femeie numită Vera, ea a mărturisit despre modul în care a adus înapoi iubitul ei Ex și, la sfârșitul mărturiei sale, și-a abandonat e-mailul. După ce am citit toate acestea, am decis să-i încerce. L-am contactat prin e-mail și mi-a explicat problema mea. Și mi-a spus ce trebuie să fac, am făcut-o și soțul meu sa întors la mine. Ne-am rezolvat problemele și am fost și mai fericiți decât oricând. Ești un om talentat și nu voi opri publicarea lui pentru că e un om minunat. Dacă aveți vreo problemă și sunteți în căutarea unei vrăji adevărate și autentice, Încearcă-l oricând, este răspunsul la problemele tale. Puteți să-l contactați prin e-mail: ogagakunta@gmail.com și să vă rezolvați problemele ca mine. El poate rezolva următoarele probleme și multe altele.
    (1) DACĂ VREAȚI EX-BACK
    (2) VREAȚI SĂ CONVENȚI SOSIUNEA DUMNEAVOASTRĂ PENTRU ÎNCĂLCAREA DIVORȚIEI
    (3) VĂ RUGĂM SĂ VĂ PROMOVAȚI ÎN OFICIUL DVS.
    (4) VREI BĂRBAȚI BĂRBAȚI ȘI FEMEILE CARE VOR VĂ CĂUTĂ ATRACTIVĂ
    (5) DACĂ DORIȚI SĂ CONCEPTĂ UN COPIL
    (6) VREI DUMNEAVOASTRĂ
    (7) VEI DUMNEAVOASTRUL DUMNEAVOASTRĂ PENTRU AI IUBI DOAR PENTRU VESTUL VIEȚII LUI
    (8) Aveți nevoie de SPELL buna LUCK
    (9) Aveți nevoie de un SPOT LOTTERY
    (10) Aveți nevoie de un loc de muncă
    ogagakunta@gmail.com

    ResponderEliminar
  4. Având atât de mult în inimă, sunt aici pentru a-mi exprima modul în care doctorul Charles mi-a salvat căsătoria de la divorț. Soțul meu și cu mine am avut un anumit dezacord și ne-a rupt căsătoria la fel de mult ca soțul meu căuta un divorț. Așa că nu am de ales decât să merg pe internet pentru a găsi o soluție la problema mea. Acolo am întâlnit detaliile doctorului Charles și câți oameni au scris lucruri bune despre el și lucrările sale minunate pentru ei și despre cum a ajutat mulți oameni prin restabilirea relațiilor acolo. Mă contactez pe doctorul Charles care mi-a spus tot ce trebuie să fac, ceea ce am făcut și în mai puțin de 48 de ore soțul meu a anulat actele de divorț. Acum soțul meu și cu mine trăim împreună în pace și armonie datorită dr. Isikolo pentru că mi-a salvat căsnicia de la despărțire. detaliile de contact ale doctorului Charles sunt trimise prin e-mail: doctorcharlesspellword99@gmail.com sau puteți, de asemenea, să-l Whatsapp la +2347041712297

    ResponderEliminar
  5. O mărturie uimitoare despre un jucător care mi-a adus soțul înapoi la mine. Numele meu este May Lookman, locuiesc în Marea Britanie și sunt fericit căsătorit cu un soț minunat și grijuliu, cu doi copii. O mare problemă a apărut în familia mea acum șase luni, între mine și soțul meu. Atât de îngrozitor încât a dus cazul în instanță pentru divorț. a spus că nu a vrut niciodată să mai rămână cu mine și că nu mă mai iubește. Așa că a plecat de acasă și i-a făcut pe mine și pe copiii mei să trecem prin dureri severe. Am încercat din răsputeri să-l recuperez după multe cerșetori, dar fără rezultat. și a confirmat că și-a luat decizia și nu a mai vrut să mă mai vadă. Așadar, într-o seară, când mă întorceam de la serviciu, am întâlnit un vechi prieten de-al meu care l-a întrebat pe soțul meu. Așa că i-am explicat totul, așa că mi-a spus că singurul mod în care aș putea să-l recuperez pe soțul meu a fost să vizitez un jucător de vrăji, pentru că a funcționat și pentru el. Așa că nu am crezut niciodată în vraja, dar nu am avut de ales decât să-i urmez sfatul. Apoi mi-a dat adresa de e-mail a vrăjitorului pe care l-a vizitat. {ogunomospellcaster@gmail.com}. Așadar, în dimineața următoare, am trimis un e-mail la adresa pe care mi-a dat-o, iar vrăjitorul m-a asigurat că îl voi recupera pe soțul meu a doua zi. Ce afirmație uimitoare !! Nu am crezut niciodată, așa că a vorbit cu mine și mi-a spus tot ce trebuie să fac. Apoi a doua zi dimineață, atât de surprinzător, soțul meu, care nu mă sunase în ultimele șase luni, mi-a sunat să-mi anunțe că se întoarce. Așa că s-a întors în aceeași zi, cu multă dragoste și bucurie, și și-a cerut scuze pentru greșeala și durerea pe care mi le-a provocat mie și copiilor mei. Apoi, din acea zi, relația noastră a fost acum mai puternică decât în ​​trecut, cu ajutorul unui jucător de vrăji. Prin urmare, vă voi sfătui să-l vizitați cu amabilitate pe marele Dr. Ogun Omo dacă vă aflați într-o astfel de stare sau dacă aveți vreo problemă legată de „readucerea fostului dvs. înapoi. Așadar, mulțumesc dr. Ogun Omo pentru că mi-a adus soțul înapoi și am adus din nou bucurie familiei mele. {ogunomospellcaster@gmail.com}
    De asemenea, vindecă și readuce EX înapoi,
    1 leac pe bază de plante HIV / ADIS.
    2 Tratamentul cancerului pe bază de plante.
    3 Curățarea rupturii articulației.
    4 herpes vindecă ierburi.
    5 feluri de orez jeleu.
    6 HPV leac medicament pe bază de plante.
    7 Vindecarea diabetului.
    8 recuperează-ți fostul.
    9 Vraja sarcinii.
    10 cura HTP.
    11 Vindecarea aerului hepatitic.
    12 Covid 19 coronia vires cure.
    13) Tratamentul astmului.

    ResponderEliminar
  6. Astăzi majoritatea oamenilor suferă de dureri în diferitele lor relații, deoarece este dificil să renunți la dragostea adevărată, uneori ne prefacem că suntem în regulă, dar nu este ceea ce este. Pentru a obține o persoană dragă, încercăm, de asemenea, să recâștigăm bucuria și fericirea din cauza legăturii pe care ați creat-o de-a lungul anilor. Dr. Egwali este aici pentru a ajuta inimile frânte, deoarece, prin vrăjile sale puternice de dragoste, este capabil să redea o viață de dragoste care a dispărut, așa cum am încercat-o și am crezut că sunt un martor viu astăzi. Mă adresez persoanelor cu relații similare sau traume conjugale să îl contacteze cât mai curând posibil pe WhatsApp la +2348122948392 sau prin intermediul
    Trimiteți un e-mail /dregwalispellbinder@gmail.com

    ResponderEliminar
  7. No podía creer que alguna vez volvería a unirme con mi ex amante, estaba tan traumatizado quedándome solo sin un cuerpo para estar a mi lado y estar conmigo, pero tuve tanta suerte un día determinado de encontrarme con esto. El poderoso lanzador de hechizos Dr. Wight, después de contarle sobre mi situación, hizo todo lo humanamente posible para que mi amante regresara a mí, de hecho, después de lanzar el hechizo, mi ex amante regresó a mí en menos de 48 horas, mi ex amante vino De vuelta rogándome que nunca más me dejará, 3 meses después nos comprometimos y nos casamos, si estás pasando por esta misma situación contacta al Dr. Wight, en su correo electrónico: wightmagicmaster@gmail.com. muchas gracias señor por devolverme a mi ex-amante, su correo electrónico: wightmagicmaster@gmail.com.

    WhatsApp: +17168691327

    ResponderEliminar
  8. Mi-am luat wofe-ul ca atare până când ea a dispărut, eram disperată să o recuperez, am pierdut atât de mult timp și bani încercând să o recuperez pe soția mea, am încercat aproape toate posibilitățile să o am înapoi și nimic nu a funcționat. Am devenit singur. Pentru a o face scurtă, am găsit un jucător de vrăji, dr. Ilekhojie. Am văzut mărturiile bune despre minunata sa operă și, după ce am citit Testimoniile, am decis că trebuie să încerc și să fac o ultimă încercare și După vrăji, s-a întâmplat un miracol, soția mea a venit acasă. A fost minunat, oricine are nevoie de ajutor ar trebui să-l contacteze: Email: gethelp05@gmail.com WhatsApp / Sunați-l la +2348147400259

    ResponderEliminar
  9. Quiero que el mundo sepa sobre la doctora Dawn Acuña la gran lanzadora de hechizos que me trajo a mi esposo cuando pensé que toda esperanza estaba perdida. La doctora Dawn Acuña usó su poderoso hechizo para poner una sonrisa en mi rostro al traer de vuelta a mi hombre con su hechizo, al principio pensé que estaba soñando cuando mi esposo regresó de rodillas rogándome que lo perdonara y lo aceptara. Incluso desde entonces él me ama más de lo que esperaba, entonces me hice un voto a mí mismo de que le haré saber al mundo sobre la Doctora Dawn Acuña porque es una enviada de Dios. ¿Tienes problemas en tu relación? ¿Tu pareja rompió contigo y todavía lo amas y lo quieres de vuelta? ¿Tiene problemas con sus finanzas? o necesita ayuda de cualquier tipo, entonces contacte a la Doctora Dawn Acuña hoy para que le garantice al 100% que ella lo ayudará tal como ella me ayudó a mí: {dawnacuna314@gmail.com}
    WhatsApp: +2348032246310

    ResponderEliminar
  10. Sunt cu soțul meu de 7 ani fără copil, eu și soțul meu am încercat tot posibilul, dar nu am avut niciun rezultat, până când am întâlnit o prietenă de-a mea foarte bună care mi-a povestit despre Dr Dawn acuna și cum a ajutat-o, i-am explicat. totul la Dr Dawn acuna dupa ce am contactat-o ​​pe Whatsapp, a promis ca ma ajuta, mi-a dat niste instructiuni pe care le-am facut perfect, spre surprinderea mea am ramas insarcinata la 2 saptamani dupa ce m-a ajutat si acum am un copil frumos acum, toate datorită Dr. Dawn acuna, contactați-o pentru o soluție rapidă la problema dvs.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei să vindeci vreo boală.
    *Dacă vrei noroc în viața ta.
    *Dacă doriți să opriți avortul spontan și altele,
    : e-mail { dawnacuna314@gmail.com}
    Whatsapp: +2348032246310

    ResponderEliminar
  11. Soția mea a auzit zvonuri despre mine și aceste probleme au făcut-o să solicite divorțul și totul s-a întâmplat, iar acest caz și gândul de a-mi pierde familia acum mi-au ținut inima nefericită, așa că m-am rugat pentru o soluție și un mod în care să pot Adu-mi înapoi soția și copiii înapoi și demonstrez-i că toate aceste lucruri pe care le-a auzit despre mine și despre cealaltă doamnă care lucrează în biroul meu sunt minciuni pentru că în adâncul inimii mele știam că nu îmi voi înșela niciodată soția. Pentru a scurta povestea, soția mea, sora mea din SUA, a auzit toate problemele pe teren și mi-a cerut imediat să-l contactez pe DR Ilekhojie, ea mi-a dat datele de contact și am făcut așa cum a spus ea, iar doctorul Ilekhojie ne-a împăcat și ne-a restabilit conexiunea. Acum suntem fericiți și căsnicia noastră de încredere este fericită. Aveți nevoie de ajutor de la Dr. Ilekhojie, contactați-l pe Whatsapp sau viber (+2348147400259) sau e-mail: (gethelp05@gmail.com)

    ResponderEliminar
  12. Salutare tuturor celor de pe acest blog, vreau să-mi mulțumesc Dr. Jasper. doctorjaspermagic@gmail.com marele vrăjitor care mă ajută să-mi recuperez fostul după ce am fost înșelat de patru vrăjitori care pretind că sunt adevărați și autentici, am contactat acest mare vrăjitor în punctul în care îmi pierd speranța că nu pot obține omul meu înapoi din nou, am făcut exact ce mi-a cerut acest om să fac și spre cea mai mare surpriză a mea totul se întâmplă așa cum acest mare vrăjitor mi-a spus că se va întâmpla. Omul meu, care nu m-a sunat în ultima lună, m-a sunat după ce Dr. Jasper Malo i-a făcut vraja asupra lui și chiar sunt surprins că există încă un vrăjitor grozav precum Dr. Jasper Malo, care este atât de puternic. Sunt foarte fericit astăzi că-mi văd bărbatul înapoi la mine și chiar mă iubesc mai mult decât oricând înainte de a-l întâlni. Nu mă voi ierta dacă părăsesc acest blog fără a lăsa adresa de e-mail a acestui mare vrăjitor pentru cei dintre voi care ar putea avea nevoie de ajutorul lui pentru a-l contacta. deci iată adresa de e-mail a acestui mare vrăjitor: doctorjaspermagic@gmail.com contactează-o acum și toate problemele tale vor dispărea pentru totdeauna

    ResponderEliminar
  13. Vreau să profit de această ocazie pentru a-i mulțumi unui om grozav numit Dr Ajayi pentru că m-a ajutat să-mi recuperez logodnicul după 6 luni de separare, cu puterile sale de vrăji transmise lui de către strămoșul său, nu cred niciodată în vrăji, dar am decis să-i dau. o încercare, sincer, el m-a uimit cu marea sa putere de vrajă. Nu mă gândesc niciodată că fac o astfel de mărturie, dar fac asta pentru că sunt plin de bucurie, deoarece acum sunt fericit căsătorită. deci, dacă aveți nevoie de ajutorul unui vrăjitor pentru orice fel de vrăji, ar trebui să îl contactați pe Dr. Ajayi pe WhatsApp sau Viber: +2347084887094 sau e-mail: drajayi1990@gmail.com

    De asemenea, îl puteți contacta pentru următoarele:
    1. Vrăji de loterie
    2. Ierburi care vindecă orice tip de cancer
    3. Vrăji de promovare a locurilor de muncă
    4. Vrăjiți pentru a câștiga orice proces
    5. Ierburi pentru a rămâne însărcinată.

    Doar adresați-vă Dr. Ajayi pentru orice fel de probleme fizice sau spirituale și luați-vă la revedere de la ele.

    ResponderEliminar
  14. Fiecare problemă are o soluție atunci când întâlnești persoana potrivită! Nu vă fie teamă că există un magician excelent și un rezolvator de probleme spirituale care este capabil să vă pună capăt problemei. Vreau să-l apreciez pe Dr fady pentru că mi-a restabilit căsnicia cu magia ei, După 1 an de despărțire cu soțul meu, cu ajutorul minunatului magician Dr fady soțul meu a venit acasă și acum suntem fericiți împreună definitiv, încă o dată vă mulțumesc pentru Dr Fady a vindecat, de asemenea, tot felul de boli și cum ar fi,

    1 DECLARAȚIE DE IUBIRE
    2 WIN S EX RETURN
    3 FRUCTE DE GOMS
    4 ANUNȚ DE PROMOVARE
    5 DECLARAȚIE DE PROTECȚIE.
    6 MAGIA AFACERILOR.
    7 DECLARAȚIE DE MUNCĂ BUNĂ.
    8 HIV SIDA.
    9 OPRIȚI AVORTAREA.
    10 MIROOD ANUNȚ DE ANUNȚ.
    11 CAUZĂ TELEKINEZĂ.
    LOTERIA ORTOGRAFĂ ȘI CAZUL JUDICIAL Contact Contactați-l pentru ajutor prin: drfady720@gmail.com
    WHATSAPP:+2349039422406

    ResponderEliminar
  15. Casa mea a fost plină de nesfârșite probleme și mizerie care au dus la divorțul pe care nu mi l-am dorit niciodată cu soțul meu. Totul s-a prăbușit și ne-am dus pe drumuri separate. Am încercat să merg mai departe, dar mi-a fost atât de greu pentru că încă îmi iubeam soțul și fiica mea a plâns mereu dorindu-și tatăl înapoi. Nu am avut de ales decât să caut ajutor, ceea ce m-a determinat să îl contactez pe DR DAWN după ce am văzut atât de multe remarci bune despre munca lui. M-a asigurat că mă împac pe mine și pe soțul meu cu vraja lui de reconciliere pe care a făcut-o. Sunt bucuros să vă spun tuturor că am obținut rezultatul dorit după 2 zile și dragostea și fericirea au fost restabilite și ne-am revenit împreună și cred că va fi pentru totdeauna pentru noi și toate mulțumim lui DR DAWN pentru că a făcut atât de mult pentru a-mi salva familia. . Nu este niciodată prea ocupat să ajute pe cineva. Așa că contactează-l acum dacă și tu ai nevoie de ajutor. e-mail-i acum prin: ( dawnacuna314@gmail.com ) Whatsapp: +3550685677099 / +2349046229159 Acest comentariu de apreciere vine de la Julia Lorenzo.

    ResponderEliminar
  16. După căsătorie, viața mea a fost atât de grea, încât soțul meu a început să urmărească alte femei pentru că nu i-am dat un copil după ce am așteptat câțiva ani. Mi-am văzut căsnicia dispărând. Am făcut tot posibilul pentru a schimba situația, dar nimic nu a funcționat până l-am întâlnit pe Dr. DAWN, un vindecător spiritual. Dr DAWN mi-a salvat viața și căsnicia. acum am 3 copii. Sunt recunoscător Dr. DAWN și de aceea îmi las mărturia oricărei persoane care suferă de probleme conjugale și de fertilitate. E-mail de contact: dawnacuna314@gmail.com
    Whatsapp:+2349046229159

    ResponderEliminar
  17. Bună ziua prieteni, sunt medic de profesie. Nu am crezut niciodată în superfeshier din cauza experienței mele profesionale până când l-am întâlnit pe Dr. Ajayi, un puternic vrăjitor care este minunat cu munca lui. Aveam probleme în căsnicia mea de 12 ani când am descoperit că soțul meu avea o aventură cu colegul său, așa că l-am confruntat, tot ce mi-a putut spune este că ar trebui să fiu gata de divorț pentru că s-a săturat de mine, asta a fost cu adevărat surprinzător. pentru ca in doua zile primesc actul de divort de la el, il implor sa se opreasca dar s-a purtat ciudat nici nu se gandeste cum ne va afecta copiii, atunci am discutat cu o prietena despre problema mea si mi-a spus cum ea a fost într-o situație similară, dar dr. Ajayi a făcut o vrajă de dragoste pentru ea care i-a salvat căsnicia, am fost sceptic, dar chiar nu vreau o căsnicie eșuată, așa că l-am contactat pe doctor pentru ajutor, după ce i-am explicat situația mea, mi s-a spus ce este de făcut și astăzi soțul meu este din nou în pace cu mine și a întrerupt toate actele sale rele față de mine. Dacă aveți o problemă în relația dvs., Dr Ajayi este ultima ta oprire pentru o soluție. Puteți contacta pe Whatsapp / Viber: +2347084887094 sau E-mail: drajayi1990@gmail.com

    ResponderEliminar
  18. Când l-am găsit pe Dr. Ilekhojies, contactați online. Mi-a trebuit să ajung într-un loc în care eram absolut distrus pentru a vedea că trebuie să-i spun cu ce m-am confruntat în căsnicia mea. Am făcut o cameră de război în dulapul dormitorului meu și m-am dus direct la Sursă! A devenit greu de multe ori; soțul meu era încă acasă și nu mă susținea și tot dorea să divorțeze, dar știam că puținul pe care îl aveam ne va susține pe mine și pe fiica mea. Apoi a venit brusc sâmbăta trecută, vraja de reconciliere a doctorului Ilekhojies l-a pus în situația de a decide dacă el ne-ar abandona sau ar lucra la căsnicia noastră. Numai prin vraja de reconciliere a spus de fapt că mai vrea să fie căsătorit și a anulat contractul pentru o locuință pe care urma să o cumpere în Hemet California! Într-adevăr, nimic nu este imposibil cu vraja de reconciliere a Dr. Ilekhojies. Nu cedati niciodata!" contactați Dr. Ilekhojie dacă aveți probleme în căsnicie. Trimiteți un e-mail la gethelp05@gmail.com sau contactați-i cu numărul de telefon +2348147400259

    ResponderEliminar
  19. CUM AM GĂSIT FAVOARE ÎN MÂINILE Dr. Ige Ajayi....
    Numele meu este Kimberly Daniels și sunt din New York. Întotdeauna am promis să te recomand oamenilor care ar putea avea nevoie și de ajutorul tău, deoarece găsirea e-mailului tău a fost cel mai bun lucru care mi s-a întâmplat vreodată, dr. Ige Ajayi, ești cel mai atent și plin de compasiune pe care îl am. cunoscut. Eram atât de dezamăgit după ce am fost fără iubire timp de aproape cinci ani. Am cerut o vrajă de dragoste de reunire și uimitor a funcționat. Traiesc fericit cu cel mai dragut barbat in viata si pentru asta m-am rugat. Mulțumesc Dr. Ige Ajayi nu ar fi suficient, având în vedere ceea ce ați făcut pentru mine, așa că am decis să împărtășesc această mărturie a muncii dumneavoastră manuale întregii lumi pentru a ști despre munca voastră bună pentru mine. Puteți contacta acest bărbat pentru orice problemă de relație și, de asemenea, vă va ajuta. E-mail de contact drigeajayi@gmail.com. Telefon/Whatsapp +2348130035939

    ResponderEliminar
  20. Soțul meu de opt ani m-a părăsit. Nu mâncam și nu vorbeam cu nimeni, plângeam mult, eram atât de deprimat încât am ajuns la spital din cauza stresului. Într-o zi, în timp ce căutam online pentru a obține ajutor, pentru că îl iubesc și îmi pasă profund de el și vreau doar să se întoarcă acasă. Am găsit atât de multe mărturii despre Dr. Ilekhojie încât a rezolvat atât de multe probleme de relație... Am fost obligat să-l sun și să-i explic totul pentru că am văzut o mulțime de povești bune despre el. Mi-a spus că soțul meu se va întoarce în câteva zile după ce mă va ajuta cu o vrajă de împăcare. Am făcut cum mi-a spus și am oferit tot ce mi-a cerut și în exact 3 zile, soțul meu s-a întors acasă din proprie voință și a cerut să se împace. Sunt atât de fericit că doctorul Ilekhojie a făcut ceea ce a promis. Vrei orice ajutor în căsnicia ta, vorbește cu Dr Ilekhojie. E-mail gethelp05@gmail.com WhatsApp/Viber +2348147400259

    ResponderEliminar
  21. A plecat de la mici neînțelegeri în urma cărora cred că s-a transformat într-o despărțire. Nu mai vine acasă. Acest lucru mi-a adus atât de multă durere pentru că suntem împreună de la liceu și el a fost prima și singura mea dragoste. Am căutat ajutor peste tot pe internet și apoi am văzut atât de mulți oameni care au făcut comentarii despre Dr. Ilekhojie, i-am luat legătura dintr-unul dintre comentarii și am vorbit cu el despre situația mea și mi-a explicat procesul de reconciliere și cum va ajuta. mă împac cu el în trei zile. A trecut exact o lună în care l-am contactat acum și totul a fost perfect cu Moh și a trebuit să pun aceste comentarii pentru că el merită toată laudele pentru că m-a ajutat. Vă las aici contactul cu toți sincer E-mail: gethelp05@gmail.com sau contactați-l la numărul său de telefon direct sau Whatsapp +2348147400259

    ResponderEliminar
  22. Soțul meu m-a lăsat să fiu cu o altă femeie după 8 ani de căsnicie, a călătorit pentru o călătorie de afaceri și nu a vrut să se întoarcă acasă din nou pentru a fi cu familia lui, am căutat ajutor când am dat de Dr Ajayi, o vrajă puternică turnător. I-am explicat situația mea și s-a dezvăluit că soțul meu a fost vrăjit de cealaltă femeie, de aceea a uitat de acasă, doctorul Ajayi a făcut o vrajă și soțul meu a fost eliberat din robie și sunt fericit că s-a întors acasă. după 3 ani de separare, dacă aveți nevoie de orice fel de ajutor, nu ezitați să îl contactați pe dr. Ajayi pe whatsapp / Viber: +2347084887094 sau trimiteți un e-mail:drajayi1990@gmail.com

    ResponderEliminar
  23. Ai nevoie de fostul tău soț înapoi sau vrei să-ți salvezi căsnicia/relația de la despărțire și divorț? puteți contacta DR WALE WhatsApp/Viber direct la +2347054019402
    Vreau ca lumea să știe despre acest mare vrăjitor de dragoste care este bine cunoscut sub numele de DR WALE, el are soluția perfectă pentru problemele de relație și de căsătorie. Motivul principal pentru care m-am dus la DR WALE a fost pentru o soluție cu privire la modul în care îmi pot recupera soțul, deoarece, în ultima vreme, soțul meu și cu mine am avut probleme în căsătoria noastră cu o altă doamnă, am citit o mulțime de mărturii despre pe internet despre acest puternic DR WALE și am fost atât de mulțumit, așa că am decis să caut asistență de la el, l-am contactat, ceea ce a făcut o treabă perfectă, aruncând o vrajă de dragoste eficientă asupra căsătoriei mele, ceea ce l-a făcut pe soțul meu să se întoarcă la mine și să cerșească pentru iertare și toate acestea s-au întâmplat în câteva săptămâni, au trecut aproximativ 3 luni. Nu voi înceta să-i public numele pe net din cauza muncii bune pe care o face. Îi voi renunța la contactul pentru utilitatea celor care au nevoie de ajutorul lui. CONTACTAȚI DR WALE prin WhatsApp/Viber: +2347054019402 SAU E-mail: drwalespellhome@gmail.com

    ResponderEliminar
  24. Cu toții avem poveștile noastre diferite în viață. Au fost suișuri și coborâșuri, dar am fost mai devastată când logodnicul meu, cu care ne întâlnim de șapte ani, a spus că ar trebui să ne anulăm relația, nu am experimentat genul de durere pe care l-am simțit în ziua aceea din viața mea. Am întrebat ce am greșit, dar el a spus că este obosit, după cinci luni de separare, am dat peste mărturia unei doamne care a vorbit lucruri bune despre DR WALE, un vrăjitor care a ajutat mulți oameni să restabilească pacea și dragostea în casa lor. Îmi iubesc cu adevărat bărbatul și îl vreau înapoi în viața mea, așa că am contactat DR WALE și mi-am explicat, după câteva consultări, mi s-a spus care este problema și ce să fac pentru a-mi restabili relația, am făcut tot ce mi s-a cerut și după câteva săptămâni de vrajă logodnicul meu m-a contactat și acum suntem fericiți căsătoriți. Dacă ai nevoie de ajutorul unui vrăjitor autentic, te poți baza pe DR WALE și cred că vei avea un motiv să zâmbești din nou. Contactați WhatsApp/Viber: +2347054019402 sau e-mail: drwalespellhome@gmail.com

    ResponderEliminar
  25. Vreau să folosesc această ocazie pentru a-i mulțumi unui om grozav pe nume Dr Ajayi pentru că m-a ajutat să-mi recuperez logodnicul după 6 luni de separare, cu puterile sale de vrăji transmise lui de către strămoșul său, nu cred niciodată în vrăji, dar am decis să i-o ofer. o încercare, sincer, el m-a uimit cu marea sa putere de vrajă. Nu mă gândesc niciodată că fac o astfel de mărturie, dar fac asta pentru că sunt plin de bucurie, deoarece acum sunt fericit căsătorită. deci, dacă aveți nevoie de ajutorul unui vrăjitor pentru orice fel de vrăji, ar trebui să îl contactați pe Dr. Ajayi pe WhatsApp sau Viber: +2347084887094 sau e-mail:drajayi1990@gmail.com

    De asemenea, îl puteți contacta pentru următoarele:
    1. Vrăji de loterie
    2. Ierburi care vindecă orice tip de cancer
    3. Vrăji de promovare a locurilor de muncă
    4. Vrăjiți pentru a câștiga orice proces
    5. Ierburi pentru a rămâne însărcinată.

    Luați legătura cu Dr. Ajayi pentru orice fel de probleme fizice sau spirituale și spuneți-vă la revedere de la ele.

    ResponderEliminar
  26. Salutari
    După atâția ani de joc la loterie, mi-a fost greu să câștig, lucrurile au fost grele pentru mine, așa că am decis să discut despre asta cu prietena mea care mă ajută, ea mi-a povestit despre experiența ei cu Dr. Ajayi, care a ajutat-o să să-și aducă înapoi soțul, care a părăsit-o să se căsătorească cu o altă soție, lăsând-o cu patru copii să sufere singură, mi-a povestit în continuare cum l-a întâlnit pe Dr. Ajayi online. Am fost foarte impresionat să aud povestea ei, așa că i-am spus despre norocul meu în loterie Și ea mi-a prezentat Dr. Ajayi după toate ședințele mele cu Dr. Ajayi, după o săptămână am decis să încerc din nou. Nu pot să cred că am câștigat atât de mult încât nu mi-aș putea crede niciodată. Toate datorită Dr. Ajayi sunt trăiesc acum viața de vis. îl puteți contacta pe Dr. Ajayi pe Whatsapp: +2347084887094 sau e-mail: drajayi1990@gmail.com pentru ajutor.

    ResponderEliminar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...